Společnost Ascari s.r.o. Vám poradí, jakým způsobem napsat
životopis, který zaujme a jak být úspěšný ve výběrovém řízení na
Vámi vybranou pracovní pozici.
Jak napsat životopis?
Správný životopis by měl být přehledný, neměl by obsahovat
gramatické ani faktografické chyby a nemělo by se v něm
střídat několik typů písma a neobvyklé grafické úpravy. Fotografie
nemusí být součástí životopisu. V části pracovní zkušenosti a
nejvyšší dosažené vzdělání řaďte informace od nejaktuálnějších po
nejstarší.
Podívejte se, jak by mohl správný životopis vypadat. Stáhnout
životopis můžete
zde.
Jak sestavit průvodní e-mail, dotazník nebo motivační dopis
Je vhodné průvodní e-mail nebo motivační dopis adresovat
konkrétní osobě zodpovědné výběrovým řízením na danou pracovní
pozici. Uvádějte, o jakou pracovní pozici se ucházíte a jakým
způsobem jste se dozvěděli o volném pracovním místě. Nejdůležitější
v sestavování průvodního e-mailu nebo motivačního dopisu je
napsat své důvody i motivaci, proč jste právě Vy nejvhodnějším
kandidátem.
V závěru motivačního dopisu nezapomeňte uvést, kdy můžete
nastoupit.
Pohovor
Zjistěte si o společnosti, ve které byste měli případně
pracovat, co nejvíce informací a připravte si dotazy k Vaší
náplni práce. Ujasněte si své představy o budoucí kariéře
v dané společnosti a na pohovoru jasně specifikujte, jaké
profesní cíle chcete v dané pracovní pozici dosáhnout.
Shromážděte všechny potřebné materiály a zjistěte si předem, jakým
způsobem bude pohovor probíhat. Při pohovoru je vhodné si dělat
poznámky, je totiž pravděpodobné, že personalista se na některou
zmíněnou informaci opakovaně zeptá. Na pohovor přijďte včas a
vhodně oblečeni. Pokuste se nepůsobit příliš sebevědomě nebo naopak
vyplašeně.